VacaturesContact0318 55 43 85
11 januari 2019

Actueel

Het vertrouwen in de virtuele assistent

Consumenten moeten nog aardig wennen aan het idee van een virtuele assistent. De consument stelt zijn vraag liever persoonlijk aan een medewerker met een hartslag, via bijvoorbeeld de telefoon.
Maar een klein aantal van de consumenten gebruikt liever een virtuele assistent. Dit blijkt uit onderzoek van Hubspot dat eind december is uitgevoerd.

Het grootste nadeel van een virtuele assistent volgens de consument is dat het persoonlijke contact mist en ook het vertrouwen in de virtuele assistent is minder als het gaat om de omgang van gegevens.

Ook irriteert de consument zich eraan dat de virtuele assistent de vraag vaak niet goed begrijpt.
Het voordeel wijst wel uit dat de ruime meerderheid het er wel mee eens is dat het tijd wint.

Ondanks de grote voorkeur voor persoonlijk contact verwachten de meesten dat ze in de nabije toekomst er meer mee te maken krijgen en dat de virtuele assistent zich steeds verder ontwikkeld. Wat de consument wel erg belangrijk vindt, is dat ze wel willen weten of ze met een mens of virtuele assistent te maken hebben.


Bij Media Solutions maken we gebruik van een duidelijke klantenservice en proberen we de klant al genoeg te informeren, zodat deze zo min mogelijk vragen heeft. Dit hebben we bijvoorbeeld gedaan voor Country Lifestyle

Wil jij ook een mooie webshop met een duidelijke klantenservice? Neem dan nu contact met ons op.