
LinkedIn Stories voor bedrijven
De door Instagram geïnspireerde functie Stories, is eerder deze maand door LinkedIn uitgerold voor de Nederlandse gebruikers. En deze nieuwe functie is nu ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Zo kunnen Nederlandse bedrijven en merken LinkedIn Stories, waarbij korte video’s en foto’s maximaal 20 seconden zichtbaar zijn, dit als eerste in Europa testen. Stories werd ontwikkeld door Snapchat en werd al heel snel gekopieerd door Instagram, Facebook en Twitter.
Via Linkedin Stories kunnen bedrijven en merken op een authentieke manier dagelijks nieuws en highlights delen met het publiek. En doordat de Stories maar 24 uur beschikbaar zijn kun je heel makkelijk inspelen op relevante momenten en actuele ontwikkelingen.
Deze nieuwe tool is beschikbaar in de mobiele app van LinkedIn en in de App Store en Google Play. De content die wordt gepubliceerd is 1 dag zichtbaar voor alleen Nederlandse volgers. En alleen bedrijven die gevestigd zijn in Nederland en Nederlandse beheerders hebben, hebben toegang tot deze nieuwe functie.
Wil jij nu ook weten hoe je LinkedIn Stories of andere vormen van social media kunt inzetten ten behoeve van jouw bedrijf? Neem dan nu contact met ons op!