Stijgers en dalers, Instagram en social media.

Stijgers en dalers, Instagram en social media.

Uit de Smart Media Monitor blijkt dat wij Nederlanders minder vaak social media zijn gaan gebruiken. Dit jaar is het gemiddelde gebruik per dag gedaald naar minder dan 80 minuten. In totaal spenderen wij met zijn allen samen 1,1 miljard minuten per dag aan social media. De grootste spelers zijn WhatsApp met 32 procent, Facebook ook met 32 procent en Instagram met 8 procent.

En hoewel het aantal gebruikte minuten daalt bij diverse Social media zoals Facebook, Stijgt het gebruik bij Instagram gestaag. Het gemiddelde gebruik per dag is voor Instagram gestegen met 2 minuten terwijl we minder op Facebook (-5 minuten) en WhatsApp (-4 minuten) zitten.

De verwachting is dat het gebruik van Social Media verder gaat dalen. De gebruikers van Facebook geven aan dat zij over een jaar minder, of helemaal, geen gebruik gaan maken van de dienst. Ook andere Social Media zoals Skype, Twitter, Snapchat zien hun gebruiksminuten dalen.

Wat betekend dit nu voor jouw webwinkel of website?

Op dit moment is er nog geen reden tot paniek wat betreft de online binding met je klanten of bezoekers. Wel is het zaak om te kijken of je website of webwinkel nog goed past bij je doelgroep en of die op de andere kanalen goed gevonden wordt. Wij kunnen je hierbij helpen. Meer weten? Neem dan nu contact met ons op!