Versturen van nieuwsbrieven effectiever dan voor covid
Het versturen van e-mails en nieuwsbrieven blijken in de tijd van de corona crisis een extra effectief kanaal te zijn geweest. 72% van de Nederlandse marketeers vindt dat het marketingkanaal belangrijker is dan voor het uitbreken van de pandemie. Dit blijk uit onderzoek van DDMA Commissie E-mail.
36% van de marketeers ziet het open- en klikratio’s als resultaat van e-mailmarketing omhoog gaan. Bedrijven die zich richten op de consument of op consumenten en zakelijke klanten blijken succesvoller te zijn en hebben meer conversie.
Niet alleen de effectiviteit van e-mailmarketing is gestegen, ook het aantal e-mail inschrijvingen zijn gestegen. Het aantal nieuwsbrief afmeldingen is gelijk gebleven en sommige bedrijven zien zelfs een daling van het aantal afmeldingen.
Wil je weten hoe je met e-mailmarketing jouw klanten kan bereiken en daarmee aanzet tot actie? Media Solutions heeft ruime ervaring in het opzetten van een succesvolle (e-mail) campagnes. Neem contact met ons op.