VacaturesContact0318 55 43 85
5 december 2016

Actueel

Zie ginds komt een pakketje?

Als webwinkelier heb je natuurlijk alles uit de kast gehaald om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de drukste periode van het jaar.

Maar heb je ook rekening gehouden met een noodplan? Want wat doe je als je leverancier niets meer kan leveren of je vervoerder staakt? En is je webshop wel klaar voor de drukte tijdens deze periode? Wij geven een aantal tips waar je op moet letten.

Beveiligings- en hosting problemen
Ook voor internet criminelen is dit een drukke periode. Wanneer er een hacker binnenkomt en jouw gegevens kan achterhalen zijn deze op dat moment erg actueel en waardevol. Zorg ervoor dat je webshopbeveiliging up to date is. Zorg er ook voor dat je een actieplan hebt wanneer je site om wat voor reden dan ook niet meer werkt, of wanneer je moet bijspringen bij onverwachte drukte.

Hoe zit het met de levering van pakketjes?
Een snelle en goede bezorging is vaak een van de belangrijkste punten waarop je kunt scoren als webshop. In Amerika hebben ze al gewaarschuwd dat de bezorgingen langer kunnen duren door beperkte beschikbaarheid van vervoer en personeel.

Ook kan het altijd nog zijn dat jouw leverancier bepaald producten niet op voorraad heeft, wat doe je dan? Maak in ieder geval een aantal extra afspraken hierover met je leverancier en zorg ervoor dat je ook een alternatieve leverancier achter de hand hebt.

Betaalmogelijkheden
Test hoe je kassa eruitziet als b.v. iDeal eventjes niet meer werkt en welke meldingen krijg je dan te zien? En heb je wel voldoende aanbod op het gebied van betaalmogelijkheden? Andere jaren wezen uit dat het traditie is dat iDeal tijdens de feestdagen storingsgevoelig is. Je doet er dus ook goed aan om andere betaalmethoden zoals PayPal of achteraf betalen toe te voegen aan je webshop.

Wil je weten of jouw webshop klaar is voor de feestdagen? Neem dan nu contact met ons op!