VacaturesContact0318 55 43 85
3 mei 2018

E-commerce

Consument kiest webshop om bezorgkosten.

Uit onderzoek van PostNL onder meer dan 1000 consumenten is gebleken dat onze online klanten het liefst winkelen bij webshops die snappen wat ze willen. En dan vooral weten wat ze willen op het gebied van ontvangen en retourneren.

Wat jouw nieuwe klant belangrijk vindt.
PostNL zocht ook uit wat de belangrijkste aspecten zijn voor jouw nieuwe klant om te kiezen voor jouw webshop.
- Lage bezorgkosten
- Korte bezorgtermijn
- Duidelijke informatie
- Gunstige retourvoorwaarden

Hiervoor komen klanten terug.
Ok, je hebt nieuwe klanten binnen. Maar hoe zorg je er nou voor dat je nieuwe klant terugkomt? Ook hier gelden dezelfde criteria als hierboven besproken. Echter, zorgen flexibele bezorgopties er ook voor dat een klant graag weer terug komt naar jouw webshop.

Welke bezorgopties heb je dan nodig als webshop?
Uit het onderzoek blijkt dat consumenten graag willen kiezen voor een specifieke dag en dagdeel dat zijn of haar pakket wordt bezorgd. Het is dan ook super handig dat op dat moment meerdere pakketten tegelijk worden geleverd. Dan hoeven ze niet de hele dag thuis te blijven. Is de consument niet thuis? Dan halen ze graag hun pakket af bij een zelf gekozen afhaallocatie in de buurt.

Retouren
Je kent het wel, verkeerde maat, verkeerde kleur, het artikel voldoet niet aan alle wensen die de klant heeft. Elke webshop heeft te maken met retouren. Wanneer een klant zijn of haar retour kan afgeven bij een bemande locatie, een melding krijgt dat de retourzending is aangenomen en dat de terugbetaling is gestort heb je grote kans dat de consument terugkomt voor een volgende aankoop.

Het hebben van een goed retourbeleid is namelijk een van de belangrijkste redenen dat consumenten weer terugkomen bij jouw webshop.

Wil je weten of jouw webshop voldoet aan alle eisen die consumenten stellen of zijn er zaken die hier en daar verbeterd kunnen worden neem dan contact met ons op!