Europese webwinkels behalen recordomzet in NL

Europese webwinkels behalen recordomzet in NL

Meer dan ooit tevoren gaven Nederlandse consumenten hun geld uit bij Europese webwinkels. Bijna een half miljard euro passeerde de digitale grenzen in het tweede kwartaal van dit jaar. Hiermee waren de uitgaven bijna 19% hoger dan dezelfde periode het jaar ervoor. Het is voor de consument lastig te zien of ze met een Nederlandse of buitenlandse webwinkel te maken hebben, Dit komt doordat de webwinkel meestal in meerdere talen zijn opgemaakt en zo hebben de buitenlandse webwinkels vaak een Nederlandse versie. Maar ook de Nederlandse webwinkels profiteerde, zij haalden dit jaar zo’n 18% meer aan internetverkopen binnen.

Toch vormen de aankopen van de Nederlandse consument bij deze webwinkels een klein deel van alle bestedingen. Vorig jaar ging het maar om 2% van de totale Nederlandse detailhandelsomzet.

Hoe zorg jij er nou voor dat je met jouw webwinkel niet alleen in Nederland maar ook in Europa goed gevonden wordt?
En hoe zorg je ervoor dat je jouw Nederlandse klanten vasthoudt? Wij zorgen ervoor dat jouw webwinkel kwalitatief en succesvol wordt. hierdoor wordt je uitstekend gevonden en zo levert jouw webwinkel ook nog iets op. Meer weten? Neem dan contact met ons op.