VacaturesContact0318 55 43 85
31 augustus 2018

E-commerce

Hoe makkelijk is jouw retourbeleid?

Tijdens een internationaal onderzoek van SAP werden 1000 Nederlandse consumenten ondervraagd wat de verbeter punten zijn van de Nederlandse webwinkels. Hieruit blijkt dat twee op de drie Nederlanders graag wil dat ze makkelijker hun producten kunnen retourneren.

Gratis laten retourneren, handige locaties waar je jouw pakket weer terug kan sturen of zelfs gratis thuis laten ophalen wanneer het product niet voldoet aan de verwachting. Op deze punten zouden webwinkels veel winst kunnen behalen als het gaat om verbetering van de online winkel ervaring.

Maar er is meer waarop je als webwinkel kunt verbeteren. Wij Nederlanders houden verrassend genoeg van korting. Ook houden we van gepersonaliseerde webwinkels. En een korting op een van de favoriete producten uit ons verlanglijstje zorgt voor een grote glimlach.

1 product meerdere varianten.
40% van de ondervraagden vindt het fijn om artikelen uit te proberen of te passen, voordat ze definitief een product kopen. Zorg voor een ruim aantal varianten van een product. Op deze manier kan de klant thuis rustig de beste keuze maken.

Verder vinden klanten het ook fijn dat ze op in de webwinkel een overzicht kunnen zien van vorige aankopen. Dit komt volgens het onderzoek een herhaal of nieuwe aankoop ten goede.

Goed contact.
Niet alleen korting en een ruime keus aan diverse artikelen en varianten halen jouw klant over om op de bestelknop te klikken. Ze vinden het ook belangrijk om contact met de webwinkel te hebben. 25% van de ondervraagden gaf aan dat wanneer ze vragen hadden over een product of dienst, ze het fijn vinden om hierover een goed en snel antwoord te krijgen. Zo waren ze ook eerder geneigd om de aankoop te doen.

Is jouw retourbeleid op orde? Wil je weten wat je nog meer kunt verbeteren aan je webwinkel of je website? Neem dan nu contact met ons op.