Instagram for business
Instagram is tegenwoordig niet meer weg te denken in het dagelijks leven. Instagram stijgt per kwartaal met 5% vergeleken met Facebook (3,14%) en Snapchat (2,1%). Perfect om Instagram te gebruiken voor je bedrijf. Hier volgen een paar tips om Instagram te gebruiken voor je bedrijf en je aantal volgers te vergroten.
Maak je Instagram aantrekkelijk
Je bio is als het ware je korte insta-pitch. Zorg dat je bezoekers in één opslag weten
- Waar je voor staat
- Wat je aanbied
- Welke meerwaarde je biedt
- Hoe ze contact kunnen opnemen
Zorg er tevens voor dat je een herkenbaar logo als profielfoto hebt. Een aantrekkelijk insta account zorgt er voor dat Instagrammers sneller geneigd zijn om je te volgen.
Weet voor welke doelgroep je je content post
Om zo veel mogelijk doel gericht te werk te gaan is het verstandig vooraf al te onderzoeken voor welke doelgroep je je content aan gaat passen. Dit staat parallel aan het geen waar je voor staat en je met je Instagram uit wilt dragen.
Inzetten van andere social media platformen
Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Facebook kent op dit moment het meeste aantal accounts in Nederland. Elke keer als je een foto post op Instagram kun je hem automatisch posten op Facebook. Facebook contacten weten dan dat je bedrijf op Instagram zit en kunnen je daar ook op volgen. Hiermee kun je zelfs 5% meer volgers krijgen.
Gebruik populaire #hashtags
Via Instagram kun je gebruik maken van hashtags. Als je populaire hashtags gebruikt die aansluiten bij je foto en bedrijf dan wordt je sneller gevonden.
TIP: Gebruik niet meer dan 5 hashtags per foto. Ook is het beter om je hashtags te zetten in de reacties, zo hou je je onderschrift netjes en clean.
Gebruik Instagram stories
Instagram stories zijn een compilatie van losse foto’s (3 seconden) of video’s die maximaal 10 seconden duren, en die je voor 24 uur kunt publiceren. Ook de Stories kun je goed gebruiken voor je onderneming. Denk aan:
Lokale bekendheid genereren want je kunt updates een locatie meegeven (geotaggen). Ook kunnen Instagrammers inchecken op de plaats waar ze zijn.
- Je kunt de informele kant van je bedrijf op Instagram laten zien. Door ‘achter de schermen’ te gaan verhoog je de betrokkenheid.
- Je kunt het verhaal achter je bedrijf nog beter vertellen met Instagram Stories.
- Je kunt laten zien dat je aan het werk bent
- Je kunt kortingscodes geven (die weer verdwijnen). Dat verhoogt de engagement met je Instagram account
- Je kunt nieuwe projecten of producten onder de aandacht brengen
- Je kunt nieuwe collega’s introduceren
- Je kunt een rondleiding geven door je gebouw
Plaats regelmatig
Je maakt een grotere kans dat personen je gaan volgen als je regelmatig iets op Instagram post. Houdt wel in gedachte dat je niet te veel post want dit kan als hinderlijk worden gezien door je volgers en gaan je dan ontvolgen. Te weinig posten is daarentegen ook weer niet goed, zorg ervoor dat je een goede tussenweg vindt wat aansluit bij jouw bedrijf en je doelgroep. Bij alles moet je je bedenken dat je al voorafgaand moet weten hoe je het aan wilt pakken om meer volgers en bekendheid te genereren.
Tips voor advertenties
- Zorg dat je merk de hoofdrol speelt
- Gebruik logo’s, kleuren en producten.
- Maak video’s speciaal voor mobiele apparaten, veel mensen gebruiken mobiel.
- Gebruik je verticale canvas volledig. Trek gelijk de aandacht van je doelgroep, ook vergroot je de betrokkenheid en zet je potentiële klanten aan tot actie.
- Stem je advertentiemateriaal af aan je doelstelling. Dit kan het verschil maken tussen het verkopen of het verliezen van een potentiële klant.
Dit waren enkele tips hoe je Instagram kunt gebruiken voor je eigen bedrijf. Wil je meer weten hoe je Instagram beter in kunt zetten voor jou bedrijf? Neem contact met ons op.