VacaturesContact0318 55 43 85
17 januari 2020

E-commerce

Jongeren geven voorkeur aan thuisbezorgen pakketjes

Uit onderzoek van MediaTest blijkt dat de jongeren gemiddeld 1 a 2 pakketjes per maand bestellen. Tijdens de feestdagen is het zelfs twee keer zoveel.

Jongeren geven de voorkeur aan het thuisbezorgen van pakketten, ook wanneer ze weten dat ze niet thuis zullen zijn op het moment van levering. En jongeren die full time werken laten steeds vaker hun pakket afleveren bij een pickup point, in tegenstelling tot de jongeren die nog thuis wonen, studeren of part time werken.

PostNL gaat ook stoppen met het doen van meerdere bezorg pogingen. Wanneer je niet thuis bent gaat je pakket direct naar het dichtstbijzijnde pickup point. Een goeie zet van PostNL blijkt onder de meningen van driekwart van de jongeren. Ook willen jongeren graag een minder breed tijdslot. Want ze willen niet de hele dag thuiszitten omdat hun pakket tussen 8 en 20 geleverd kan worden. Ook ergeren ze zich aan bezorgers die te laat komen of dat bezorgers onterecht aangeven dat er niemand thuis was. Ook niet werkende track and trace codes zorgen voor veel ergernis.

Verder vinden jongeren het belangrijk dat hun pakket gratis en binnen 1 dag bezorgd wordt.

Hoe zit het met jouw last mile delivery? Kan deze beter of wil je weten hoe je hele bestelproces beter en sneller kan? Neem dan nu contact met ons op!