VacaturesContact0318 55 43 85
28 februari 2018

Marketing

Bloggen? Waarom zou je?

Bloggen levert niets op en kost tijd. Niemand in het bedrijf heeft er tijd voor of überhaupt zin in. Dus waarom zou je als bedrijf gaan bloggen? Deze en andere creatieve "smoesjes" horen we heel vaak. Maar bloggen levert je als bedrijf juist heel veel op.

Maar ik ben geen schrijver.
Iedereen kan bloggen, echt waar. Denk vooral niet te moeilijk en schrijf zoals het in je opkomt. Kies een onderwerp dat je leuk vindt en schrijf over zaken die jou inspireren.

Een blog kan informatief zijn of zelfs grappig. Zorg er wel voor dat wat je schrijft de lezer inspireert, dat hij of zij een nieuw inzicht krijgt, ervan leert en wordt geactiveerd.

Ik heb geen inspiratie en er geen tijd voor.
Iedereen heeft wel een uurtje in de week om iets te schrijven. Plan een moment in om te schrijven. Zoek online naar leuke inspirerende content over jouw vakgebied. Houdt pen en papier bij de hand. Wie weet komt er wel een leuk onderwerp voorbij tijdens de pauze, heeft iemand een goeie tip of bespreek je een interessant onderwerp tijdens een gesprek met de klant.

Wees anders dan de rest.
Waarschijnlijk zijn er meerdere bedrijven zoals die van jou. Geef je mening en deel je ervaringen in je blog, zo onderscheid je je van je concurrent. Doordat je schrijft over jouw ervaringen zul je ook wat minder stijf schrijven. In je blog mag je best je en jouw gebruiken. Zo zorg je ervoor dat de lezer zich kan identificeren met wat je schrijft en zo zal jouw verhaal beter blijven hangen.

Delen, delen en nog eens delen.
Jouw blog is uitermate geschikt om te delen. Delen zorgt voor meer bekendheid, je creëert mooie content voor je nieuwsbrief en social media en zo zorg je ervoor dat de volgende keer iemand jouw dienst nodig heeft dat ze ook direct aan jou denken.

Bloggen zorgt voor meer bezoekers. Doordat je in je blog uitlegt wat je precies doet of hoe jij een bepaalt probleem oplost krijg je ook meer leads en wordt je nu wel gevonden op dat ene long-tail zoekwoord in Google. Mensen googelen eenmaal vaker naar een probleem dan naar de oplossing. Die mensen vinden nu jouw bedrijf en voelen zich verbonden omdat jouw bedrijf wel de oplossing kan bieden.

Kortom, door te bloggen inspireer je je doelgroep en onderscheidt je jezelf van je concurrentie. Zo krijg je meer bekendheid, meer bezoekers, meer leads, meer aanvragen en het levert je meer klanten op. Wil je meer weten over bloggen? Neem dan contact met ons op!