VacaturesContact0318 55 43 85
  • Blog
  • Marketing
  • De perfecte zakelijke instagram post hoe doe je dat?
31 januari 2020

Marketing

De perfecte zakelijke instagram post hoe doe je dat?

Het kleine broertje van Facebook gaat als een speer en heeft inmiddels al meer dan 3 miljoen actieve gebruikers in Nederland.

Steeds meer en meer mensen gebruiken Instagram en dat wordt alleen maar groter en groter. Heb je nog geen zakelijke Instagram account? Een profiel aanmaken kost je 10 minuten, en wij geven je 5 tips voor het maken van een perfecte zakelijk Instagram account.

1. Gebruik mooie maar vooral echte foto’s
Waar Facebook nog ruimte biedt voor creativiteit, is bij Instagram not done. Op Instagram worden vooral mooie plaatjes gedeeld dus waarom ook niet voor en van je bedrijf? Zorg voor goede kwaliteit foto’s in een hoge resolutie.

2. Geen reclame
Instagram is vooral geschikt om je merk te versterken en niet om reclame te voeren voor je product of dienst. Ook is het beter om geen links te plaatsen want Instagram maakt hier geen hyperlink van. Wanneer je toch traffic naar je website wilt, maak dan een advertentie aan of gebruik je link in je bio.

3. #nofilter
Uit onderzoek blijkt dat foto’s zonder filters meer likes hebben. Dus weg met die rise en hudson filter. Je kunt beter wat meer contrast toevoegen en de helderheid van je foto bijstellen. Wanneer je zorgt voor een afbeelding met een hoge belichting en een verhoogd contrast ben je verzekerd van meer hartjes.

4. Interactie
Wanneer je niks vraag gebeurt er ook niks. Dat zelfde geld voor Instagram. Stel je volgers een simpele vraag over iets dat relevant is voor jouw bedrijf. Wanneer je genoeg volgers hebt, kun je ook user generated content creëren. Verzin je eigen hashtag en vraag je volgers om deze te gebruiken. Bijvoorbeeld CoolBlue met #katvandemaand, waar hun volgers leuke foto’s posten met hun kat die liever met een kartonnen doos (van CoolBlue) speelt dan met dat dure speeltje die ze net hebt besteld via CoolBlue.

5. Keep it simpel and short
Deel geen ellenlange levensverhalen, daar zit jouw publiek niet op te wachten. Ook wordt je post na 2200 karakters afgebroken. Dus ook hier geldt “Less is more”. Zorg ervoor dat je foto of video het verhaal verteld en beperktje onderschrift tot max. 100 tekens.

6. #
Gebruik de juiste hashtags om zichtbaar te worden en je bereik te vergroten. Instagram kan je helpen bij het kiezen van de juiste hashtag. Wanneer je namelijk # intypt met een woord, dan laat Instagram je zien hoe vaak deze hashtag word gebruikt. Maar staar je niet blind op de aantallen want wanneer een hashtag 10.000 keer wordt gebruikt maar niet door jouw doel groep heeft die hashtag weinig zin om te gebruiken. Het gebruik van 6 hashtags wordt gezien als het meest optimale en je mag daarin best creatief zijn.

Heb jij al een zakelijke Instagram account? Of heb je vragen bij dit onderwerp? Wij helpen je graag bij het vergroten van je naamsbekendheid en zorgen ervoor dat je gevonden wordt. Neem hier contact met ons op.