VacaturesContact0318 55 43 85
16 oktober 2017

Vindbaarheid

10 tips voor goede webcontent

Stel, je hebt een website. Je wilt de website interessant maken voor de bezoeker en die graag zo lang mogelijk boeien en vasthouden. En liefst verleiden tot het doen van een aanvraag of zelfs een aankoop. (Een conversie!) Start dan met het maken van unieke content en maak gebruik van de 10 onderstaande vragen / tips voor het creëren van leuke, aansprekende inhoud.

Leg de inhoud die je maakt naast de onderstaande vragen en het zal je boodschap / inhoud zeker versterken:

1. Wie wil je bereiken en voor wie schrijf je eigenlijk?
Spreek je doelgroep aan!

2. Wat is de boodschap? Wat wil je ermee bereiken?
Kort en duidelijk. Delen op de juiste media en link naar je website.

3. Is je het creatief genoeg? Spreekt het de lezer aan?
Maak gebruik van een actueel en sprekend beeld.

4. Waarom schrijf je dit? Wat is je doel?
Bedenk van tevoren goed wat je met jouw tekst wilt bereiken.

5. Is er een goede call to action aanwezig? Weet jouw lezer wat hij moet doen na het zien / lezen van je artikel?
Contact opnemen, een reactie achter laten, je bericht liken of ...?

6. Wordt er op de inhoud van je blog gezocht? Indexeert je bericht goed op Google? Zoekt jouw doelgroep op het onderwerp waarover je schrijft?
Gebruik voldoende relevante zoekwoorden.

7. Wat is jouw onderscheidende factor? Waarom zou een potentiele lezer of bezoeker de moeite nemen om verder te lezen?
Zorg ervoor dat jou onderscheidende factor positief is en eruit springt want mensen worden elk moment van de dag overspoeld met media.

8. En wat is de reden dat de lezer verder leest?
Zorg voor een pakkende titel en inleiding.

9. Doodlopende weg of doorlink? Kan de lezer meer relevante info direct zien door middel van links of gerelateerde producten / blogberichten of meer info?
Hou een bezoeker op een slimme manier vast.

10. Hoe krijg je ze nou zover?
We zien dat het voor veel bedrijven lastig is om content aan te leveren aan degene die een website bijhoudt. Vaak zijn collega’s die veel kennis van zaken hebben ‘te druk’ om goeie content aan te leveren aan degene die namens het bedrijf de website bijhoudt.
Zorg ervoor dat je jezelf motiveert om regelmatig een leuk, informerend en relevant artikel schrijft en dat deelt op Social media. Zodra er reacties op komen van collega’s en klanten wordt het echt leuk!

Vaste prik inplannen en naast deze punten leggen leidt tot een hogere score op Google en meer bezoekers en uiteindelijk: meer klanten en meer omzet.

En hier is onze call-to-action: Wil je nog meer tips of hulp bij het opzetten van een succesvolle website? Neem dan contact met ons op!