26 maart 2021

Webdesign

Voorkom teleurstelling bij je bezoeker

26 maart 2021 - Veel webshops genereren onbewust teleurstellingen bij bezoekers. Dit omdat het verwachtingspatroon niet aansluit op de website. Simpel voorbeeld: Als ik een mooie productfoto zie die vrij klein is, wil ik er op kunnen klikken zodat ik het product goed kan bekijken. Gebeurt dit niet ben ik teleurgesteld.

Een goed uitgedachte User experience is dan ook erg belangrijk. Het is van grote waarde dat het doel van je website en de verwachting van de gebruiker op elkaar zijn afgestemd. Wat wil de bezoeker nu echt? Welke functionaliteiten moeten er in de website zitten om de bezoeker tevreden te stellen? Ook is de structuur van je website hierbij erg belangrijk. Kan ik door blijven klikken of loopt de pagina dood? Staat alle informatie op de plek waar de gebruiker het verwacht? En zijn de pagina’s die jouw bezoeker belangrijk vindt makkelijk te bereiken in een paar simpele kliks?

Media Solutions houdt zich elke dag bezig met dit soort vraagstukken om de webshops en websites van onze klanten zo optimaal mogelijk te maken. Laat ons eens kritisch naar je website kijken en de teleurstellingen aanpakken!

Neem nu contact op!